DESIGN KAJEEN TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT
VOIMASSA 1.11.2017 ALKAEN
PÄIVITETTY VIIMEKSI: 21.3.2019
Yrityksen perustiedot
Design Kaje
y-tunnus 2699860-6
Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle.
Tilaaminen verkkokaupasta
Helpoin ja nopein tapa tehdä tilaukset on verkkokaupan kautta: www.designkaje.fi/kauppa
HUOM! Tilauksen yhteydessä kannattaa antaa kännykkänumero ja sähköpostiosoite. Jos annat kännykkänumeron, saat tekstiviestin, jolla voit noutaa lähetyksesi. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostin antamista. Lisäksi jos tulee ongelmatilanteita, nii silloin on tosi kiva saada asiakas kiinni. Tekemällä tilauksen, tietosi tallentuvat asiakasrekisteriimme. Voit tutustua tarkemmin asiakasrekisterimme sisältöön ja sen käyttötarkoitukseen lukemalla https://www.designkaje.fi/rekisteriseloste/.
Voit tehdä tilauksen myös vapaamuotoisella sähköpostilla. Ota kuitenkin huomioon, ettemme voi taata, ettei joku toinen ehdi ostaa tuotetta suoraan verkkokaupasta tällä välin.
Verkkokaupassa myytävät tuotteet ovat pääsääntöisesti yksittäisiä uniikkikappaleita.
Jos tavara näkyy netissä, on se myöskin tilattavissa. Tämäkään ei ole mikään ehdoton totuus, sillä joskus harvoin tuote saattaa varastotiedoista huolimatta olla loppu ja virheellisesti tilattavissa. Näissä tilanteissa hyvitämme rahat tai tarjoamme korvaavaa tuotetta tilalle. Meille tulee aina paha mieli, kun näin käy ja teemme kaikkemme, että se olisi mahdollisimman harvinaista.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Design Kaje käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Tuotteiden hinnat sisältävät aina voimassa olevan arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
Tilaustyön tilaaminen
Tilaustyönä valmistettavasta tuotteesta tilaus tehdään ottamalla yhteyttä yhteydenottolomakkeella tai s-postitse jenni@designkaje.fi.
Tilaustyö voidaan valmistaa sinun omasta rakkaasta esineestäsi! Sinulla ei tarvitse olla tarkkaa käsitystä haluatko rakkaasta esineestäsi valaisimen vai korun. Lähettämällä kuvan esineestä voimme ideoida kanssasi yhdessä, mitä esineestä voisi luoda!
Omasta esineestä valmistettaessa esineen vahingoittumis- ja hajoamisriski ovat aina tilaajalla. Tällainen tilanne on kuitenkin hyvin poikkeuksellinen. Design Kaje pyrkii informoimaan etukäteen mahdollisista riskeistä tilaustyön toteuttamisessa. Tyypillinen vahingoittumistilanne johtuu vanhan esineen haperoitumisesta niin, ettei sitä ole voinut havaita silmämääräisesti.
Joskus on vain idea, muttei materiaalia. Voit myös tiedustella löytyisikö meidän varastoista tarkoitukseesi sopivaa materiaalia, esimerkiksi astiakoruun tietyn astiasarjan sirpaleita.
Tilaustyöstä saat tarjouksen, joka sisältää hinta-arvion, toimituskulut sekä tilannetiedon toimitusajasta. Tilaustöissä annamme hinta-arvion, joka on hintahaitari, johon lopullinen hinta tulee sijoittumaan. Tilaustöissä tarkan hinnan määrittely etukäteen on vaikeaa, koska jokainen työ on uniikki ja etenkin vanhoja esineitä työstäessä saattaa olla hyvinkin suuria eroja ja tulla vastaan yllätyksiä, jotka eivät näy päällepäin.
Asiakkaan tulee vahvistaa tilaus vastaamalla tarjousviestiin. Tämän jälkeen tilaus lisätään jonoon, josta tilaustuotteet valmistetaan tilausjärjestyksessä. Keskimääräinen valmistusaika tilaustuotteissa on 2-4 viikkoa. Mikäli sinulla on erityistoiveita toimitusajan suhteen mainitse siitä tilauksessasi! Pyrimme tällöin huomioimaan toiveesi parhaamme mukaan, jotta esimerkiksi lahjoiksi tilatut tuotteet valmistuvat ajoissa.
Tilaustöiden maksaminen
Tilaustyön valmistuttua asiakas saa tiedon tekstiviestillä. Tilaustöissä asiakas maksaa ja tarkastaa tuotteen noudettaessa, maksutapoina toimii käteinen sekä yleisimmät pankki- ja luottokortit.
Vaihtoehtoisesti postitettaessa tuote, asiakas saa tuotteesta kuvan hyväksyntää varten. Postitamme tuotteen, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Maksusuoritukset osoitetaan tilille FI38 5419 0120 2530 95 Design Kaje, tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti.
Yli 200€ arvoisissa tilaustöissä veloitamme 50% ennakkomaksun ja 50% kun asiakas on tarkastanut tuotteen.
Toimitusaika
Verkkokaupan tuotteiden toimitusaika vaihtelee toimitustavan mukaan 1-5 päivään.
Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Postitamme tuotteen, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Pankkiyhteyksistä riippuen, siihen kuluu 1-3 arkipäivää maksamisesta.
Tilaustuotteissa keskimääräinen valmistusaika on 2-4 viikkoa, saat tarjouksen yhteydessä tiedon tilausjonomme tilanteesta. Vastaamalla tarjoukseen vahvistat tilauksen, jonka jälkeen tilaus lisätään jonoon, josta tilaustuotteet valmistetaan tilausjärjestyksessä. Tuotteen valmistuttua hyväksyt tuotteen noutaessasi tai lähettämästämme valokuvasta. Hyväksyttyäsi tuotteen postitamme sen, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Pankkiyhteyksistä riippuen siihen kuluu 1-3 arkipäivää laskun maksamisesta. Toimitusaika vaihtelee toimitustavan mukaan 1-5 päivään.
Mikäli sinulla on jokin tietty määräaika, johon mennessä tuotteen tarvitset, mainitse siitä tilauksen yhteydessä! Teemme parhaamme toiveiden toteuttamiseksi, sillä kenellepä meistä ei olisi tuttua viime hetken lahjan hankinta.
Toimitustapa ja toimituskulut
Design Kaje toimittaa myymänsä tuotteet asiakkaalle kolmannen osapuolen kanssa tekemänsä kuljetussopimuksen perusteella.
Tilauksen kuljetuskustannukset ilmenevät verkkokaupan Ostoskori-osiossa, josta voit valita sinulle sopivan toimitustavan. Sinun ei tarvitse arvailla mahtuuko tuote kirjeeseen, vaan verkkokauppamme tarjoaa sinulle automaattisesti tuotteelle sopivia toimitusvaihtoehtoja.
Tilaustöiden kohdalla asiakas vastaa postikuluista molempiin suuntiin, kun lähetät rakkaan esineesi meille tuunattavaksi ja kun lähetämme tuotteen sinulle.
Design Kaje ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä jenni@designkaje.fi .
MATKAHUOLTO
Lähetämme paketteja Matkahuollon Lähi-pakettipalvelun kautta. Noutopisteinä K-marketit, R-kioskit ja Matkahuollon omat toimipisteet. Vain pakettia voi seurata lähetystunnuksella.
Kaikki herkästi hajoavat tuotteet toimitamme “särkyvää”-pakettina, jonka veloitamme matkahuollon voimassaolevien hintojen mukaan.
POSTI
Käytämme Postia pääsääntöisesti kirjelähetysten lähettämiseen. Kirjeistä ei saa lähetystunnusta vaan ne toimitetaan suoraan postilaatikkoon. Kirje saattaa olla matkalla useita päiviä.
Erikseen sovittaessa lähetämme paketteja myös Postin pakettiautomaatille. Ilmoita tästä s-postilla tai verkkokaupan lisätietoja kohdassa, sekä ilmoita lähimmän pakettiautomaattisi osoite. Tärkeätä on muistaa, että pakettiautomaattiin ei voida lähettää yli 60cm x 36cm x 60cm suurempia, ja/tai yli 25 kg painavia paketteja. Jos pakettiautomaatti on täynnä paketin toimitushetkellä, voidaan paketti toimittaa lähimpään postin toimipisteeseen. Posti lähettää tässä tapauksessa tekstiviesti-ilmoituksen asiasta. Emme lähetä tuotteita postiennakolla.
NOUTO
Voit valita tuotteellesi myös noudon, joka on veloitukseton. Meiltä löytyy toimipiste niin Seinäjoelta kuin Turustakin. Sovi noutoaika ja paikka kanssamme aina etukäteen, sillä saatamme olla asiakaskäynnillä tai messuilemassa, niin et turhaan vaivaudu paikalle!
Tapauskohtaisesti nouto onnistuu erikseen sovittaessa myös jälleenmyyjiemme kautta sekä tapahtumista, joihin osallistumme.
Maksujen välittäjä
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Maksutavat
Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Paytrail maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Paytrail Oyj. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.
Maksut luottokorteilla
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Paytrail:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.
Verkkokauppa käyttää Paytrail maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n (2122839-7) välille. Paytrail Oyj vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Paytrail näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.
Pivo
Pivon verkkomaksupainike on Pivo-sovelluksessa toimiva palvelu, jolla maksaja voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään, Siirto-maksuna tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun Pivo-sovelluksessa tai Siirron tapauksessa muussa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.
Tarkemmat käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot
MobilePay
Palvelun tarjoaa Danske Bank. Maksa kätevästi puhelimella. Kaikkien pankkien asiakkaille, kaikilla älypuhelimilla. Tarkemmat käyttöehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: https://mobilepay.fi/mobilepaymedia/mobilepay-fi/documents/terms-private/mobilepay-sovelluksen-sovellusehdot-02052019-alkaen.pdf?la=en&hash=9C335D3297FA945BA4577BFE94A92D9D6B9B3D82
Collector lasku ja osamaksu
Osamaksu ja lasku kuluttajalle
Voit maksaa myös laskulla tai osamaksulla, kun olet yli 20 vuotias ja Suomessa asuva henkilö. Kertaostos voi olla maksimissaan 5000€. Laskulla on automaattisesti 30 päivän koroton maksuaika. Laskun voi muuttaa osamaksuksi, jolloin takaisinmaksuaika on maksimissaan 36 kuukautta. Laskutuslisä ostajalle on 2,95€.
Lisätietoja: www.collector.fi
Yrityslasku
Tarjoamme myös yrityksille mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa. Kertaostos voi olla maksimissaan 5000€. Laskulla on automaattisesti 30 päivän koroton maksuaika. Yrityslaskun laskutuslisä on 4,95 €. Yrityslaskua ei voi muuttaa osamaksuksi.
Tarkemmat ehdot ovat tarjolla Collectorin sivuilla.
Myymme tuotteitamme myös jälleenmyyjille tukkuhintaan. Jos kiinnostuit ota yhteyttä: jenni@designkaje.fi
Paypal
Voit maksaa PayPal maksulla jos sinulla on PayPal tunnukset. Lisäksi PayPal maksulla voi maksaa luotto- ja pankkikorteilla (Visa tai Mastercard). Tilauksen yhteydessä sinut ohjataan PayPal:in sivulle, jossa voit maksaa joko käyttäen PayPal-tiliäsi, jolloin maksut varmentaa PayPal. Tämän jälkeen sinut ohjataan takaisin designkaje.fi-verkkokauppaan vahvistamaan tilauksesi.
Luo itsellesi PayPal-tili ilmaiseksi osoitteessa www.paypal.com ennen tilaamista. PayPalin käyttö on kuluttajalle ilmaista. Kuluttajan etuna on, ettei luottotietoja tarvitse antaa jokaiselle verkkokauppiaalle erikseen, sillä PayPal toimii välikätenä.
Vaihto- ja palautusehdot
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. HUOM! Ei koske tilaustyönä valmistettuja tuotteita!
Ilmoita palautuksesta etukäteen osoitteeseen: jenni@designkaje.fi
Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
- asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
- pankkitilinumerosi, sekä
- kopio Design Kajeen tilausvahvistuksesta
Palautusosoitteen saat sähköpostilla, ilmoittaessasi palautuksesta.
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Palautusoikeus ei koske tilaustyönä valmistettuja tuotteita!
Huomaa, että verkkokauppamme tuotteet on valmistettu vanhoista esineistä, joten niihin kuuluva ajanpatina sekä elämän jäljet, kuuluvat tuotteeseen ja ovat vain osa niiden luonnetta ja tarinaa!
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 30 euron maksun.
Reklamaatio tilaustuotteissa
Tilaustuotteissa asiakas saa tarkistaa tuotteen noudettaessa. Tämän jälkeen tuotteesta ei voi reklamoida kuin myöhemmin ilmenneiden toimintahäiriöiden osalta, joita ei ole voinut todeta luovutushetkellä.
Postitettaessa tuote, asiakas saa tuotteesta kuvan ennen postitusta hyväksyntää varten. Asiakas on velvollinen tässä yhteydessä ilmoittamaan mahdollisista muutostoiveista. Tämän jälkeen tuotteesta ei voi reklamoida, kuin myöhemmin ilmenneiden toimintahäiriöiden osalta, joita ei ole voinut todeta kuvasta tai mikäli tuote on vahingoittunut toimitettaessa.
Ongelmatilanteissa ota rohkeasti yhteyttä: jenni@designkaje.fi
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen jenni@designkaje.fi
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postitettaessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin tai matkahuollolle.
Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Kaikissa ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen jenni@designkaje.fi